vervolg grafiek van dalende tendens(en)...

- gat 1972-1975 daar zat wel een jaar oliecrisis tussen.
- 1978- 1985 : hoe kon dit gebeuren zonder massale snelheidscontroles ?
(enkel door stijgende gordeldracht ? en ... jeweetwel )
- 1986-1990: stabilisatie... mss gordeldrachtpercentage gestabiliseerd ? relatief veel meer toename personenkms ?
- 1990- 1997: daling en dat zonder flitspalen en massieve snelheidscontroles
- 1998-2002: hoe kan dat nu met de invoering van al die flitspalen (vooral Vlaanderen)
- 2003-2004: officieel bericht jaren van onbetrouwbare cijfers wegens politiehervorming... eind 2006 heeft men die cijfers pas uit de officiele tabellen gehaald.
-2005-2011 nog licht dalende tendens (2011: 858 doden , 2010: 841) wslk door de sinds 2006 strengere controle op gordeldracht, bvb de verplichting van kinderzitjes achteraan was pas sinds 2006 officieel wet.
In elk geval is de dalende tendens veel groter zonder massaal geflits als met, ook rekening gehouden met het aantal reizigerskms dat in die 12 jaar (1986-1997) meer als dubbel zoveel gestegen was als in die 12 jaar 1998-2009.