Dit is een interessant stukje. De belangrijke woordjes staan in het vet/rood.
Citaat:
Kyara Pellis (19) werd dinsdag in het station van Antwerpen Centraal lastig gevallen door vijf jongens van Noord-Afrikaanse origine. Haar gealarmeerde moeder verwittigde de politie en vatte vier van de vijf bij de kraag. Ondanks de drukte op het perron had niemand ingegrepen. “Net dat vinden we onbegrijpelijk”, luidt het.
“Vijf mannen sloten me in”, vertelt Kyara. “Ik was bang, maar probeerde dat niet te laten merken. Een van de jongens werd handtastelijk en wreef met zijn hand over mijn achterwerk. Ik heb onmiddellijk gezegd dat ik dat niet wilde. Hij probeerde ook mijn borsten aan te raken, maar ik heb me verweerd.”
Oneerbare voorstellen
Ondanks het feit dat het druk was op het perron greep niemand in. De handtastelijkheden gingen gewoon verder en de oneerbare voorstellen hielden niet op. “Hij vroeg of ik al eens met een Marokkaan naar bed was geweest en of ik geen zin had in een onenightstand of een gangbang.”
De trein arriveerde en de kerels stapten in. Kyara zelf nam een eind verderop plaats naast een vrouw. “Op de trein heb ik een sms-je naar mijn moeder gestuurd”, zegt het meisje. “Toen de vrouw uitstapte kwam een van de jongens naast me zitten. Ik was bang en durfde me niet meer te bewegen of op te staan.”
De moeder nam intussen contact op met de NMBS. “De medewerkers namen de zaak ernstig en hebben de conducteur op de trein verwittigd”, zegt Peggy Lambrechts. “Ik was blij mijn dochter gezond en wel in het station van Essen te zien. Kyara zelf wilde zo snel mogelijk naar huis.”
Ondertussen was de spoorwegpolitie opgeroepen. “We hebben de trein van 17.47 uur tussen Essen en Roosendaal moeten schrappen. De reizigers moesten overstappen”, zegt Fryke Neyrinck,, woordvoerster NMBS. “Die trein werd afgeschaft zodat mijn dochter de kerels kon aanduiden”, vult de moeder aan.
De politie arresteerde de mannen. “De opgepakte mannen zijn allemaal Nederlanders, geboren in 1992, 1993 en 1994”, aldus Patrick De Smedt, hoofdinspecteur van de politiezone grens. Een van de verdachte is tijdens de identificatie gaan lopen. Hij had zich verstopt in de bijgelegen bosjes, maar we hebben hem terug gevat.”
|
http://www.gva.be/regio-antwerpen-no...e-dochter.aspx
wat kan ik hieruit opmaken? Wel, als NEDERLANDERS zèlf zeggen dat het MAROKKANEN zijn, dan mogen de kranten schrijven dat de daders van Noord-Afrikaanse afkomst zijn!
een tip om te onthouden.