Los bericht bekijken
Oud 9 juni 2013, 02:28   #526
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door OilOnFire Bekijk bericht
Beschikt U soms over de lijst van zulke mensen?
Ik heb geen lijst van de 99.2% van de mensheid die alleen maar goed is om van goed eten slechte stront te maken.
Ik kan en wil die selectie niet maken.
Citaat:
Eveneens de lijst van deze die (als het erop aan komt) over hun geloofsbelijdenis wel durven liegen. Deze laatste (lijst) zal vermoedelijk wel veel langer zijn dan de vorige.
Ik kan U een boek aanraden. Namelijk dit.
Citaat:
Hypocrisie: menselijke waarde die nogal goed verspreid is, sommigen hebben het zelfs verheven tot 'kunst'.
Daar zijn we het dan wel over eens.

Citaat:
Religies zijn in het algemeen goed gegrond.
Goed gegrond in wat? Levensregels die onverklaarbaar wel goede resultaten afwierpen. Zoals niet kweken met familieleden, want dat geeft meer gedrochten. Zoals het vermijden van bepaalde voedingsmiddelen, wegens ziektes.
Of moeten we wat fundamentelers gaan denken. Dondergoden, bliksemwerpende heersers der universum. Of godinnen der wijsheid, overwinning, vruchtbaarheid. Of halfgodjes met een voorkeur voor wellust en drank? Of gaan we nog een andere kant op, menselijke vormen met teveel armen? Gaande van een paar meer , tot 1000?

Citaat:
wat de misbruikende mensen er van maken: lijd tot massa wantrouwen, vanwege de kortzichtigste onder ons.
Het "probleem" zit niet in de creativelingen die verhaaltjes vertellen, het zit in de achterlijke idioten die geloven dat die verhalen meer zijn dan dat. Levenswijsheden overgoten met een sausje van amusement. Je zou het kunnen vergelijken met "Tante Kaat ontmoet FC De Kampioenen".

Citaat:
Heeft U soms ook een lijst van deze laatste categorie?
Geen complete lijst helaas. Maar we kunnen beginnen met ieder die de titel profeet opgeplakt krijgt.