Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2013, 05:06   #28819
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Veel Ulster mensen zijn van Ulster-Scots origine en hun voorouders komen dus uit Schotland. Zij zijn de ware bezetters van Ierland.
Die mensen wonen al eeuwen in Ulster. Typische IRA terroristenpraat maar dat was me reeds duidelijk. De Republikeinen moeten de keus krijgen als het aan mij ligt. Aanpassen of opzouten naar de Ierse Republiek!

Citaat:
En ja de Katholieke kerk is kwetsbaar doordat priesters niet worden "ingedekt" door vrouwelijk schoon, dominees echter wel.
Maar velen van hen leven echt wel een zuiver leven, en hun opoffering is vele malen groter als van menig dominee. 24uur per dag en 7 dagen in de week continu dus, en altijd het mikpunt. En dan met name door overijverige protestanten..
Zuiver leven??? Als je het verkrachten en misbruiken van kinderen "zuiver'' noemt dan is het triest met je gesteld.

Citaat:
Persoonlijk heb ik een dominee gekend die zijn vrouw mishandelde en dezelfde dag nog op de kansel stond te prediken over de slechtheid van de mens. Klopt ook wel, hijzelf was ook slecht, tot niets goeds in staat.
Dit is ook de filosofie van de protestanten. Maakt toch niet uit wat je doet, je bent toch al verdoemd...
Bij katholieken geldt dat vergeving door Christus altijd mogelijk is en er veel minder treurnis is.
Wat een lulverhaal. Vergeving kan enkel door geloof in de bijbel en geloof in de zoon Van God en daar hoort absoluut geen ''biecht'' bij tav een priester die zich steeds ziet als een plaatsvervanger van De Here. Waar is de tijd van de schuilkerken.....
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden