Discussie: United Stasi
Los bericht bekijken
Oud 11 juni 2013, 11:55   #18
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Ik denk toch dat bijvoorbeeld kritische journalisten die er een minnaar/minnares op nahouden voortaan wel twee keer zullen nadenken vooraleer ze nog eens een kritisch artikel over de VS schrijven... Het zou immers niet de eerste keer zijn dat Amerikaanse veiligheidsdiensten persoonlijke informatie gebruiken om journalisten en activisten onder druk te zetten of te discrediteren.

Het probleem is ook niet d�*t ze onze mails lezen, want dat kunnen we niet weten, maar wel dat ze de mogelijkheid hebben om onze mails te lezen zonder dat een rechter zich daar eerst over moet uitspreken. Ze zeggen wel dat ze de informatie die ze op deze manier vergaren niet zullen misbruiken maar er zijn nauwelijks garanties ingebouwd in het systeem, moeten we hen dan maar op hun woord geloven?
Denk je dat ze miljarden uitgeven aan een systeem om journalisten hun affaires naar buiten te brengen? komaan e.

Kijk, is er al info misbruikt op die manier? Je geeft aan dat zij niemand vooraf mogen beschuldigen maar je beschuldigd hun er nu al wel van terwijl ze nog niets hebben misbruikt.

De discussie gaat nu wel over de info van IEDEREEN. Als ze een journalist zouden viseren...waarom zouden ze dan nu al alles van iedereen bijhouden?

Ik vind dit wederom blind geroep van "mijn privacy is geschonden". Alosf de VS het een moer uitmaakt wat wij bv op deze site zetten.
Komaan.

De meeste die hier nu het hardste roepen zijn degene die waarschijnlijk van elke supermarkt een klantenkaart hebben met hun gegevens op. Los daarvan...internet en sociale media is een product van de laaste jaren...als je weet dat ze je info bijhouden...het staat je vrij om geen internet verbinding in huis te halen...niemand verplicht om op FB of twitter te zitten en er prive zaken op te zetten.

Degene die nu hier zo hard roepen...wie heeft zijn facebook account al laten verwijderen?

Laatst gewijzigd door illwill : 11 juni 2013 om 11:59.
illwill is offline   Met citaat antwoorden