Citaat:
Dat is niet het hoofddoel natuurlijk, maar eens ze de info hebben zullen ze zeker in de verleiding komen om die gebruiken ook. Het tegendeel veronderstellen zou wel héél naïef zijn.
|
Dus schuldig verklaren voor het bewezen is en voor er feiten zijn is nu plots wel ok?
Citaat:
En hoe weet jij dat zij géén misbruik maken van die gegevens?
|
Dat weet ik niet, maar dergelijke feiten komen dan wel aan het licht.
Nogmaals...ben je voorstander van schuldig tot onschuldigheid is bewezen?
Citaat:
Dat is ook het punt niet, het punt is dat zij zeer gemakkelijk misbruik kunnen maken van de gegevens die zij op deze manier verzamelen, dat er nauwelijks garanties zijn ingebouwd om misbruik te voorkomen en dat er nauwelijks toezicht wordt gehouden door parlement en gerecht. In een rechtstaat horen het immers onafhankelijke rechters te zijn die beslissen wanneer het briefgeheim mag worden geschonden, als we veiligheidsdiensten zelf laten beslissen wanneer ze iemand mogen afluisteren glijden we af naar een politiestaat.
|
Daar heb ik geen probleem mee...als je niets verkeerd doet zul je zeker niet afgeluisterd worden en maakt het mij niets uit dat ze mij afluisteren.
Misbruik kunnen maken? Ja ok, maar je kan alles zowat misbruiken. Een auto kan ook als overvalwapen misbruikt worden...zo kan je alles wel afschaffen.
Los daarvan...belgacom en telenet kunnen ook afluisteren...waarom nu weer moord en brand schreeuwen en niet eerder? Omdat het weer amerikanen bij het verhaal zitten?
Rechters bepalen nog steeds wie er schuldig is e, vergeet dat niet. Als dus een verdachte voor de rechter komt en via phonetab hebben ze bewijzen tegen hem...dan zal het mij een worst wezen of ze een goedkeuring hadden van de rechter of niet. Dat is enkel maar de bekende paparassen bullshit die voor meer problemen zorgen in rechtszaken tegenwoordig dan dat ze goed doen.
Citaat:
De Stasi hield ook alles bij van iedereen, maar de geschiedenis leert ons dat ze die informatie toch vooral tegen dissidenten gebruikten...
|
Wat de stasi deed boeit mij niet.
Ga je duitsland nu beschuldigen van wat ze toen hebben gedaan?
Citaat:
Je kan het ook omdraaien: als bedrijven als Google en Facebook zich niet aan de Europese privacywetgeving willen houden dan staat het hen vrij om zich terug te trekken uit de Europese markt. Maar als zij ervoor kiezen om wel actief te blijven in Europa dan moeten ze verdomme onze wetten respecteren! Wie diensten aanbiedt in Europa is aan de Europese wetten onderworpen, zo simpel is het.
|
Je kan het omdraaien, maar dat gaat niet gebeuren. Maar dus jij hebt je accounts dus laten weghalen?
Citaat:
Als hen dat niet aanstaat moeten ze het maar aftrappen!
|
Tja, ik vraag mij af wie in europa er iets op tegenhebben.
En ik vraag me af of ze nu effectief een wet hebben overtreden door enkel de opslag van de gegevens. Dat doen alle bedrijven in Europa momenteel ook dus...gaan we alle bedrijven sluiten?
Citaat:
Nog een kleine opmerking: dit gaat niet alleen over privé-informatie die je zelf publiek maakt via Facebook of Twitter, dit gaat ook over privéberichten en mails tussen privépersonen die bijgehouden en ingekeken kunnen worden zonder gerechtelijk bevel. Zou jij het normaal vinden als de overheid zonder toestemming van een onderzoeksrechter al uw briefwisseling registreerde en opendeed?
|
Geen probleem mee, ze gaan niets maar dan ook niets vinden en kunnen gebruiken. Als je je zorgen maakt weet je ook dat je iets op je kerfstok hebt.
Als ik criminele feiten pleeg vind ik het HEEL normaal dat men middelen mag gebruiken waar ik niet van op de hoogte ben. Hoe ga je anders criminelen pakken?