Hoe? Er is geen onafhankelijke toezichthouder, er zijn geen garanties ingebouwd, HOE gaan misbruiken dan aan het licht komen? Zeker als je weet dat klokkenluiders levenslange opsluiting of erger riskeren als ze misbruiken aan het licht brengen. Zelfs de held die een systeem onthult dat in strijd is met het "Fourth Amendment" wordt van landverraad beschuldigd...
Als je een geheime dienst de gelegenheid geeft hun macht te misbruiken dan laten ze die kans vrijwel nooit liggen. Dat is altijd en overal zo geweest, waarom zou het in het Amerika van de eenentwintigste eeuw anders zijn?
Jongens toch, word jij soms betaald door de Amerikanen dat jij zo'n onzin durft posten?
Serieus kerel? Je kan mij van veel beschuldigen, maar niet van antiamerikanisme.
Niet in de VSA, daar mag tegenwoordig de president op z'n eentje beslissen wie schuldig is en de doodstraf verdient...
Dat is wel duidelijk...
Ik heb nooit een Facebookaccount gehad.
Gegevens laten inkijken door derden die daar noch de toestemming van de gebruiker, noch de toestemming van een bevoegde gerechtelijke instantie voor hebben, dat lijkt me toch een vrij zware aanfluiting van het Europese recht.
Op zich heb ik daar geen probleem mee, op voorwaarde dat het de onderzoeksrechter is die beslist over het gebruik van die onderzoeksmethoden, wat bij dit systeem duidelijk niet het geval is. Maar geloof je nu echt dat het noodzakelijk is om de veiligheidsdiensten preventief toegang te geven tot alle informatie van iedereen?