Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist
Allee dan, voor de lol. De NVA wil Belgie niet afschaffen, maar wel zien verdampen (oei, nog een VLD-citaat!) omdat het overbodig is geworden. Dat kan, gezien de staat van Europa nog een hele tijd duren, maar daarom kiest men voor de evolutionaire weg.
|
Kiest N-VA hier actief of passief voor ?
Citaat:
Om die problemen aan te pakken binnen Belgie aan te pakken vindt men bij de NVA een confederale staatsvorm de meest wensbare staatsstructuur, en daar ben ik het mee eens.
|
België is reeds confederaal lid van de EU en kent dus reeds een confederale staatsvorm.
Citaat:
Dat staat los van het eventuele verdwijnen van Belgie op termijn. Die vraag boeit mij als non-nationalist niet eens. Als Belgie een meerwaarde heeft mag het blijven, als dat het niet heeft mag het verdwijnen.
|
Dus volgens jou zit N-VA en het Vlaams Belang er maar bij voor spek en bonen in het federaal parlement ?
Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.