Los bericht bekijken
Oud 19 juni 2013, 14:51   #229
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
neenee, met twee woorden spreken.
Ik antwoord op degenen die willen stellen dat het "over dezelfde god gaat" en gewoon een zuster-religie is. Met dien verstande dat ze de niet-praktizerende moslim als "goede, vrome moslim" willen neerzetten en de wel-praktizerende als de toevallige fundamentalist.
De vergelijking met katholieken gebruik ik enkel als metafoor om het mensen als Edina iets gemakkelijker te maken, maar het hielp blijkbaar niet.

Misschien kan ze deze mijnheer eens lezen, die zou er alvast meer van moeten weten :

http://ejbron.wordpress.com/2013/06/...enezen-moslim/

Maar volgens Edina zal deze mijnheer er vast ook niks van snappen.
Blijkbaar heb ik 't dan ook fout begrepen.

Iemand die gedoopt is bij geboorte, kan z'n hele leven lang de katholieke voorschriften naast zich neer leggen, aan z'n laars lappen, zal niet als 'afvallige' bestempeld worden, zal niet uit z'n gemeenschap, familie, vrienden etc. gestoten worden, of erger, de doodstraf bvb., kan zich perfect katholiek noemen, zelfs al volgt hij geen enkele katholieke regel, kan zich zelfs katholiek laten begraven, geen haan of pastoor die daar naar kraait of aanstoot aan neemt, bij islam is dat wel net even anders, 'n mohamedaan die �*lle mohamdeaanse regels aan z'n laars lapt...

PS; Goed artikel, ben 't er helemaal mee eens.

Laatst gewijzigd door SDX : 19 juni 2013 om 14:57.
SDX is offline   Met citaat antwoorden