Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2013, 03:38   #322
toshiro
Vreemdeling

toshiro's schermafbeelding

Standaard

De ouders die in de filmpje te zien zijn, zijn niet enkel de ouders van de betrokken klas. Ik kan u dit garanderen aangezien ik beter geïnformeerd ben dan de meeste mensen in deze thread (aangezien mijn klein broertje van 4 zelf op die school zit). Op het infomoment (waar ik zelf niet aanwezig op was aangezien ik het een vrij nutteloze poging vind om de mensen te kalmeren) hadden 70% van de aanwezige mensen geen enkele verband met de school of de "slachtoffers". Dit voorval is een perfecte voorbeeld van hoe sommige mensen (lees extremisten) opzoek zijn naar uitvluchten om rellen uit te lokken. Deze mensen zitten vol haat en zijn zelf racistisch getint. Om elke Marokkaan/moslim aan deze mensen gelijk te stellen is hetzelfde als appelen met peren te vergelijken (allebei fruit maar voor de rest niet veel gelijkenissen). Van mij mag het gerecht gerust alle Marokkanen/moslims die weigeren zich te integreren en mee te werken aan een betere toekomst en samenleving ergens samen bijeen stoppen zodat ze elkaar maar afmaken en als ze dan toch bezig zijn ook al het ander crapuul of het nu Belgen, Turken, Spanjaarden,... zijn. Iedereen is vrij om te denken/geloven wat hij/zij wilt maar men moet rekening houden met de waarden en normen van de verblijfplaats en zich hier aan aanpassen.

Nu even iets totaal anders: het is wetenschappelijk bewezen dat elke mens gelijk is. Enkel het karakter/gedachtegang verschilt. U kan dit onmogelijk weerleggen (genoeg mensen hebben dit geprobeerd zonder succes). Dus een specifieke groep mensen met een bepaalde afkomst haten heeft geen nut aangezien iedereen gelijk is vanbinnen.

Ik wil ook even iets zeggen over landen: aangezien jullie allemaal zo trots zijn op jullie afkomst weet ook ieder van jullie dat België nog niet zo lang bestaat. Dus jullie eigen autochtonen noemen is in mijn ogen een leugen. Een paar honderd jaar terug waren jullie voorouders geen Belgen aangezien België pas in 1830 (als ik mij niet vergis, geschiedenis heb ik nooit interessant gevonden) is ontstaan. Wie bepaalt waar een land begint en eindigt? De "leiders"? dat zijn mensen zoals u en ik. De wereld is in mijn ogen 1 groot land waar iedereen gelijk is en waar iedereen zelf mag bepalen in welk deel van dit "land" hij/zij wilt leven. Ik ben wel van mening dat je iets aan de samenleving moet bijdragen (iets positief!) in het deel waar je leeft.

En zoals iemand in dit topic zelf zei: ik mag denken wat ik wil. Als ik nu eenmaal vind dat een deel van de mensen in deze thread idioten zijn is dat nu eenmaal zo. Enkel onwetende mensen vinden dat alle Marokkanen/moslims dezelfde karaktereigenschappen vertonen en dezelfde gedachtegang volgen. De meeste mensen hier zouden eens moeten leren geen vooroordelen te hebben. Er is een Marokkaanse gezegde dat me altijd zal bijblijven (waar het gezegde oorspronkelijk vandaan komt weet ik niet en interesseert mij niet): een blaffende hond zal blijven blaffen zolang je die aandacht geeft. Vanaf je deze aandacht wegneemt zal de hond na verloop van tijd ook zwijgen. Dus verspil je tijd niet aan deze extremisten en vergelijk ze ook niet met andere Marokkanen/moslims! Deze mensen zijn nu eenmaal aandachtsgeil! Voor de wetenschappers onder jullie: actie gaat altijd samen met reactie! Als er geen actie is zal er ook geen reactie plaatsvinden! En een laatste goede raad: haat lokt haat uit! Leer je gevoelens/emoties beheersen en zeg niet zomaar absurde dingen zonder daarbij na te denken!

Laatst gewijzigd door toshiro : 20 juni 2013 om 03:43. Reden: Schrijffouten
toshiro is offline   Met citaat antwoorden