Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toshiro
Mijn ouders zijn beide geboren in Marokko en opgegroeid in België. Ze hebben elkaar hier leren kennen en zijn niet bloedgerelateerd. Ik keur bloedgerelateerde relaties af. Ik word daar zelfs misselijk van als ik er enkel aan denk. Ik moet toegeven dat dit vroeger veel gebeurde en nog steeds gebeurd (in veel mindere maten), maar de "nieuwe" generatie doet dit meestal niet. De problemen liggen niet bij de afkomst maar bij de opvoeding. Wie zijn kinderen goed opvoed zal worden beloond met een goede zoon/dochter. Mensen die hun kinderen slecht opvoeden zorgen voor problemen en in sommige gevallen haat. En die opvoeding begint voor de geboorte. Wanneer je beslist hoeveel kinderen je wilt hebben en hoeveel kinderen je zelf deftig kunt opvoeden. Ik zelf wil (als ik ooit zou trouwen) zelf niet meer dan 2 kinderen omdat ik weet dat er hier heel veel tijd en moeite in kruipt en omdat ik later het al druk genoeg ga hebben met mijn werk (net als mijn toekomstige vrouw/vriendin) en ik het dus al moeilijk genoeg ga hebben met mijn tijd eerlijk en optimaal te verdelen. Spijtig genoeg denken de meeste mensen niet zo ver na en blijven ze maar kinderen krijgen (niet enkel Marokkanen) die ze niet deftig kunnen opvoeden met alle gevolgen die we allemaal wel kennen.
|
Je hebt gelijk, jammer genoeg zit er geen handleiding bij de geboorte.
Bedankt voor je eerlijkheid, weeral. Je mag blij zijn dat je ouders die traditie niet gevolgd zijn.
Bloedgerelateerde huwelijken zijn volgens mij de grootste oorzaak van alle problemen die moslims hebben in het westen (en daarbuiten), het is de oorzaak van meer misdaad, hysterisch gedrag, meer ziektes en lager intellect.
Ook hier touwt nog steeds 50% met een neef of nicht, veelal uit het thuisland gehaald, de ene groep al meer dan de andere. Niet alleen door de tradities en islam maar ook door de afzonderlijke opvoeding en (laat ik braaf blijven) verouderde ideeën over sexualiteit. Een probleem die we niet gaan oplossen met wat voorlichting zoals we zien in deze school.