Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
Welke vraag was er eerst?
wie sleept er Termont bij?
Wie probeert er zich uit te lullen door over wat anders te beginnen.
Dus opnieuw naar de eerste vraag: Vult BDW zijn parlementair mandaat naar behoren uit? Heeft hij bijgevolg recht op die gecumuleerde weddes.
Als jij die beantwoordt, zien we verder met het vervolg.
|
Ik ga je eerste vraag naar best vermogen beantwoorden. Voor zover iemand dat kan beoordelen vervult BDW zijn functies op een meer dan behoorlijke manier. Hij wordt er wel zeer goed voor vergoed, dat zal ik niet ontkennen. Hoeveel verdient hij exact? Zeer moeilijk te zeggen. Politici zijn nogal zwijgzaam op dat vlak.
Toch een poging tot...
burgemeester : 112.000 euro per jaar
Vlaams parlementslid : 85.000 euro (schatting, ik vind de exacte cijfers niet op het internet.
Voorzitter van de partij : 75.000 euro (opnieuw schatting, geen enkele partij geeft de cijfers. )
Kindergeld : 9.000 euro per jaar voor 4 kinderen.
Totaal : 281.000 euro per jaar, of een goeie 23.000 euro per maand. Uiteraard zijn dit bruto-cijfers. Na aftrek van de belastingen, afdragingen aan de partij en zo verder, schat ik BDW zijn netto-inkomen op ongeveer 10.000 euro per maand. Niet slecht, maar hij werkt er dan ook keihard voor.
Nu wachten op je commentaar hierop en als het mogelijk is ook je visie op de 23 mandaten van je Gentse vriend. Ik zal een "tetteke" moeten geduld hebben vrees ik.