Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2013, 19:45   #519
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toshiro Bekijk bericht
Ik denk dat ik al vaker duidelijk heb gemaakt dat mensen zich moeten integreren. Dat ze gelovig willen zijn is hun keus maar ze moeten zich aanpassen aan de samenleving. Ik keur dan het gedrag van die mensen ook af. Ik ben zelf ook een moslim (gematigde moslim) maar heb me perfect geïntegreerd. U zal mij nooit zoiets zien doen en ik vind dus van mezelf dak het recht heb verdiend om in België te wonen. Alle mensen die zich hebben aangepast hebben dit recht ook verdiend in mijn ogen. De mensen die koppig doen en zich niet willen aanpassen mogen van mij terug naar hun land van herkomst. Het is nu niet dat ik moeilijkheden heb om gelovig te zijn en geïntegreerd te zijn. Die 2 dingen kunnen perfect samen gaan als men bereid is om moeite te doen.
Zelfs al is 40% niet bereid zich te integreren (wat een lage schatting is) dan nog is het veel te veel en voldoende om moslims hier als 1 groep te bespreken, het percentage is groot genoeg om te veralgemenen vind ik. Net zoals alle vlamingen niet voor een splitsing zijn, ook niet als ze NVA stemmen.

En ik blijf erbij, jij bent geen moslim en zou zich dus niet aangesproken moeten voelen. Een moslim erkent Mohammed als officieel woordvoerder van god en zijn woord staat zelfs boven de koran, ik heb de indruk dat je enkel de koran volgt en er een eigen interpretatie aan geeft, dat is dus iets heel anders.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden