Los bericht bekijken
Oud 21 juni 2013, 13:27   #1
CLAESSENS Joris
Minister-President
 
CLAESSENS Joris's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 maart 2005
Locatie: UKKEL
Berichten: 5.742
Standaard wantrouwen tegen allochtonen gerechtvaardigd?

http://www.gva.be/dossiers/meir-en-m...uw-mening.aspx

Dit vraagt om nuancering.

wantrouwen? Definieer...
Mijn moeder zaliger maakte een grote bocht rond elke groep allochtone jongeren die zij in de straten van Molenbeek en omgeving tegenkwam.
Volkomen gerechtvaardigd.
Nagenoeg al haar vriendinnen mochten verschillende keren kennis maken met agressie van zulke groepjes tijdens op hun gepleegde diefstallen.
Mijn moeder mocht dat zelf meerdere keren ondervinden en werd zelfs in haar eigen huis ooit overvallen door zulk een bende.
Voor mij wil dat ook zeggen dat eender welke andere mens met enig gezond verstand zulke groepen met wantrouwen tegemoet mag treden.
Worden daardoor ook 'onschuldige' groepjes geviseerd? Dan ligt de schuld bij die groepen die ouderen, quasi ongestraft, op straat en thuis overvallen.
Dit is geen racisme, geen discriminatie.

Uit de tekst.
En voor politici heeft politicoloog Benhaddou ook een voorstel. “In een echte democratie moet de meerderheid de rechten van de minderheid respecteren en waarborgen. (lacht)
Hier erger ik mij dus blauw aan...
En dan nog uit de mond van een politicoloog...
In een democratie beslist de meerderheid welke rechten, plichten, wetten en regels gelden. GEEN ENKELE GROEP hoe klein of hoe groot ook mag rechten doen gelden die niet door de meerderheid gedragen worden.
Indien de meerderheid beslist aan een bepaalde groep extra rechten te verlenen of plichten op te leggen is dit in een democratie perfect gerechtvaardigd.

Een democratie is géén vrijhaven voor afwijkend gedrag bij minderheden!

Wie onderschrijft mijn idee en wie heeft een andere mening?
3, 2, 1... GO!

En indien
__________________
CLAESSENS Joris spreekt voor eigen rekening... partijstandpunten vindt u op www.vlaamsbelang.be/ en via [email protected]. veel leesgenot!
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden