Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2013, 01:23   #445
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Morgen viert hier ergens in dit onlandje een vrouw haar pensioneringsfeestje die haar halve leven van een werkloosheidsuitkering heeft genoten en terzelfdertijd in het zwart ging werken als poetsvrouw.
Toen ze enkele jaren geleden werd gesnapt werd haar uitkering voor (als ik me niet vergis) zes maand geschorst. De controleurs die haar al een tijdje volgden stelden haar een schikking voor, indien ze niet toegaf dat ze gefraudeerd had zouden ze de zaak verder uitspitten en zou het haar veel meer kosten (iets wat me al ferm tegen de borst stuit, zo'n schikking).
Wat ze me er niet bijvertelde, maar wat haar schoondochter me later wrang toevertrouwde, was dat ze om de zes maand zonder werkloosheidsuitkering te overbruggen, naar het OCMW trok om er steun te vragen...

...en die ook kreeg...

Pittig detail: Haar volledige uitkering kon ze maand na maand sparen, ze leefde van haar zwartwerk.

Morgen viert ze haar pensioenfeestje, ze zwaait af van de dop en mag in haar geval... weer op de dop, maar nu heet het pensioen.

En neen, ik verzin dit niet...
Klinkt me allemaal redelijk logisch in de oren, tenslotte kan je van een dop niet leven, je moet dus wel iets in elkaar steken om meer geld binnen te krijgen. Die vrouw heeft het dan nog werkend gedaan waarbij ze niemand op welke wijze dan ook iets te kort gedaan heeft, je zou blij moeten zijn.