Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2013, 02:17   #460
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Soms gebruik ik krukken als de pijn in mijn kniegewrichten te erg is ja. Ten gevolge van de ziekte van Graves-Blasedow heb ik soms veel pijn in gewrichten doorheen het lichaam.
Ik leef de "catch22," ik kan niet in ziekenkas gaan want ik moet eerst een bepaalde periode werken, en ik kan niet werken omdat ik te ziek ben.
Je hebt op dit forum al meerdere malen over Graves-Blasedow gesproken, alsook over je problemen met narcolepsie, autisme en asperger. Ook heb ik al eens eerder op Wikipedia de symptonen van Graves-Blasedow opgezocht, en daar staat niks bij over gewrichtsproblemen, wel over problemen met de schildklier, waar je toen over repte omdat circe het eerst als symptoom aangaf.
Ik dacht dat je hier ook al meermaals hebt aangegeven met niks in orde te zijn omdat je nogal langdurig in de gevangenis hebt gezeten.

Veel pijn in de kniegewrichten wijst misschien op de ziekte van Bichterift, of hoe je dat ook spelt.

Verde heb ik zelf ook erg veel last van ontstekingen, vooral in de onderrug, bovenbenen en ellebogen, in die mate dat ik soms bijna niet uit bed raak of al bijna van mijn stokje ga door met mijn elleboog tegen een deurlijst te tikken. Ik kan gerust een week aan een stuk lopen hinken. Zit in de genen.

Ik zou gerust wel wat meer kunnen thuis blijven, ziektebriefjes krijgen, wat meer profiteren.

Maar dan verspeel ik het recht, mijn heilig privilege om me op te boeien over de ongelofelijke luiheid van veel mensen.

En dus ga ik liever werken, en dat meen ik.

De profiteur lacht mij vierkant uit.

Ik heb medelijden met de profiteur, die mutatie, dat flauw afkooksel van het origineel, de mislukte kopie dat leeft bij de solidariteit van zijn werkende medemens, bij wie solidariteit in tegenstelling tot het werkschuw tuig, in de genen ingebakken zit.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden