Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2013, 08:02   #6
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Waarom niet? Een vrouw komt een verkrachting zelden te boven, een verkrachting is voor velen een mentale moord dus waarom niet? Plus, sexuele roofdieren stoppen nooit. Eén jaar, vijf jaar of vijftig jaar in de gevangenis zal de pervert niet veranderen.

Het gebrek aan reacties op deze draad is tekenend; geweld tegen vrouwen wordt eigenlijk wel geduld in de samenleving.
Geweld tegen wie of wat dan ook word niet geduld in onze samenleving.

Let wel, in onze samenleving, want er zijn verschillen.
In de meeste samenlevingen die nog aan de basis zitten, zoals de oude Indiaanse en Afrikaanse bevolkingsgroepen, die nog volgens hun regels leven, vindt men namelijk geen geweld tussen man en vrouw, maar zij kennen wel geweld tussen man en dier. Een dodelijk gewel, waarbij de man als roofdier zijn krachten kan meten met gelijke tegenstanders.

Want dat is het probleem binnen onze samenleving, een samenleving waarbinnen men van roofdieren, knuffeldieren maakt.
En dan komen we bij een zeer belangrijk gegeven, namelijk dat er niet enkel door mannen geweld word gepleegd, maar ook door vrouwen.
En niet enkel door de mens, maar ook door onze slachtoffers, onze huisdieren.

Als ik even terug kijken naar wat mijn leeftijdgenoten deden in hun tienerjaren en dat vergelijk met wat mijn kinderen nog kunnen doen als tieners, verwonderd het mij zelfs dat er niet meer huislijk geweld is.

Als ik even terug kijk naar welke groepspelen er door de generaties geboren voor 1970 werden gespeeld en naar die welke de jongeren nu nog kunnen en mogen spelen, verwonderd het mij dat er niet meer verkrachtingen zijn.

Een paar weken geleden nog, een meisje van 15 dat er schande over sprak, dat een leeftijdgenote reeds haar vriendje van 17 had gepijpt, tegen haar grootmoeders. Het meisje had dit gedaan om haar vriendje te belonen voor een geweldige krachtprestatie die hij had geleverd. Waarop een grootmoeder doodleuk antwoordde, dat meisje houd blijkbaar maar heel weinig van die jongen en vond zijn prestatie blijkbaar niet erg groot, want anders zou ze hem beloond hebben met een hevige stoeipartij zonder grenzen.
Waarop het meisje vroeg hoe oud of hoe jong haar grootmoeders dan wel waren toen ze voor het eerst sex hadden en hoe zij hun vriendjes aan hen koppelden.

Waarop beide grootmoeders begonnen over spelletjes, zoals de zeug voed de biggen, de boerin gaat met de vaars naar de boer zijn stier, de hinde is trager dan de reebok, de rammelaar is sneller moe dan de moeren, enz...

En nee, geweld tegen vrouwen word in onze maarschappij niet geduld, maar het word door onze maatschappij uitgelokt.

Om je daar een voorbeeld van te geven.
Een jong koppeltje doet vakantie werk.
Zij werkt in een hotel als kelner, hij als badmeester aan het zwembad.
Zij kreeg de job, omdat de eigenaar denkt dat zijn klanten enkele bedient willen worden door mooie jonge meisjes, hij kreeg de job, omdat de eigenaar denkt dat de klanten enkel stoere kerels als badmeester willen.

Na een dag aan het zwembad, vol bijna naakte hitsige meiden heeft de kerel, 's avond een broek vol goesting, doch het meisje is gedegouteerd door het hitsige gedrag van de mannelijk klanten in het restaurant.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden