Het heeft deze week nog in de gazet gestaan: flikken en drank, dat gaat niet goed samen.
(knip en plak onderaan).
Maar als de flikken zo graag drinken, waarom vallen ze dan overmatig andere drinkebroers lastig ? Dat lijkt me een paradox !!
Maar wat ik eigenlijk wou zeggen:
oude rakkers als de Schoofzak herinneren zich dat vroeger in elk café een bord hing met "de besluitwet van 't jaar 19xx over dronkenschap".
Niemand las dat. Behalve al eens een student die één zin debiteerde, met in ieder hand een volle pint, die dan geleegd werden naar 't einde van het voorlezen.
Dus wat ik me herinner:
- als je dronken bent in het openbaar, en je wordt betrapt, dan riskeer je een boete. Niet meer.
- als je dronken bent, EN tegelijk een gevaar voor jezelf of voor anderen, en je wordt betrapt, dan riskeer je een boete, EN de flikken moeten je voor je eigen veiligheid in de doos draaien ter ontnuchtering.
Mijn mening over wildplassen:
ok in de natuur, in de bossen enzovoorts, maar niet in 't stad, in parken of parkjes in 't stad, in steegjes of donkere hoeken ....
Als je gedronken hebt in een café, dan ga je nog eens naar 'de koer' voor je de eerbiedwaardige ontmoetingsplaats verlaat.
Duurt je verplaatsing tot aan je nieuwe bestemming zo lang, dat er weer hoogwater opkomt, dan zoek je tijdig een geschikte lozingsplaats op, desnoods in zo'n hogervermelde ontmoetingsplaats.
Wildplassers op ongepaste plaatsen behoren een boete te krijgen van minimum 200 euro, EN voor één weekend-dag,
in den bak gesmeten te worden.
http://www.standaard.be/cnt/DMF20130621_00631773
Citaat:
Bij heel wat verkeersongevallen waarbij politiemensen betrokken zijn, is er alcohol in het spel. Zo was er eerder deze week nog een zwaar ongeval in Torhout: een hoofdcommissaris van de Brugse politie reed met zijn auto in de gevel van een huis. Hij had gedronken. Het Comité P maakt zich daar zorgen over en heeft een rapport klaar over het probleem. Bij een op de vier tuchtstraffen voor politiemensen is er sprake van alcoholmisbruik. VTM NIEUWS kon het rapport inkijken.
|