Discussie: Strategie?
Los bericht bekijken
Oud 17 september 2004, 09:18   #52
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck

Zeg me gerust welke organisatie in de Vlaamse Beweging van enige tel is die niet tot het Vlaams Blok behoort of er dicht bij aanleunt.
De N-VA natuurlijk op partijpolitiek vlak, waarover u altijd zo gefrustreerd schrijft. Een Vlaamse regeringspartij kun je toch niet marginaal noemen?

Maar dan vergeet u de niet-partijpolitieke Vlaamse beweging. Vertelt u mij eens de verbanden tussen Vlaams Blok en:
  • Meervoud
  • Vlaamse Volksbeweging
  • Davidsfonds
  • Haviko
  • Algemeen Nederlands Verbond
  • TAK
  • Verbond van Vlaamse Academici
  • IJzerbedevaartcomité
  • Nova Civitas
En dan zijn er nog een boel waar ik niet direct op kan komen.

Maar u lost dat natuurlijk op door alleen het VB en aanverwanten te rekenen tot de Vlaamse Beweging. Groteske travestie, hilariteit alom! Zeker als je weet dat je van jezelf al zegt dat je geen flamingant bent!

Citaat:
Uw wensen neemt u voor werkelijkheid jongen. De tijden veranderen.

Als er iemand is die zijn wensen voor werkelijkheid neemt, bent u het wel.

Citaat:
Overigens heeft dat zeogezegd champagne-zuipend Belgisch establishment wel het Vlaams Blok een proces aangedaan, en zal het in november wellicht ook halen. U kiest liever voor mensen die door de Belgische staat gelijmd worden met een ministerpostje.
Dat proces dient enkel en alleen om het aura van racisme en fascisme dat rond de Vlaamse Beweging hangt -dankzij jullie- te bestendigen. Niet meer en niet minder. Bourgeois probeert tenminste het systeem van binnen uit te veranderen, ik hoop alleen -met u denk ik- dat hij er niet door opgeslokt wordt.

Heel wat anders dan de VB een aura te geven van zwartzakkerij en zo het publiek af te schrikken. Daar viert het Belgische establishment feest mee! Goed gedaan, jongen, ge zijt een genie!