Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Met Onkelinx op justitie? Vergeet het maar. Zij heeft andere prioriteiten, het electoraat moet in de watten gelegd worden. De franstaligen blokkeren elk wetsontwerp dat nodig is om de criminaliteit effectief aan te pakken, denk maar aan het jeugdsantierecht.
|
Efficiëntere aanpak van criminaliteit vereist heel wat meer dan iemand met "ijzeren vuist in fluwelen handschoen"-aanpak op Justitie.
Gans het repressie-apparaat in België zou beter op mekaar afgestemd moeten worden en het oud en rot hout eruit gesnoeid: rechters, agenten, gevangenissen, enzovoorts. Interministriëel en natuurlijk liefst in Europees verband. Tja, een mens mag dromen...
Dat bij de huidige regering de politieke wil (moed is eigenlijk een beter woord) ontbreekt om dit door te voeren, IMHO enkel mogelijk door een aantal heilige huisjes om te schoppen, is bijzonder triestig.
Veel verbetering zie ik daar niet rap inkomen, ja-knikkers en popie-jopies zijn geen staatslieden. Huidige media-cultuur zorgt ervoor dat zulke mensen zéér zeldzaam worden in
alle politieke partijen.
Eén van de redenen dat het Blok mij niet aanspreekt, is dat hun oplossingen me te simpel en onvolledig overkomen.