Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon
Allemaal in de naam van het Belgo-fascisme.
Voorwaarts Vlaamse slaven, aan het werk!
|
De overheid is gewoon de definitie van centralisatie en collectivisme. De overheid is altijd egoïstisch, aangezien de overheid geen menselijke entiteit is, en dus geen geweten heeft. De overheid zal dus nooit acties nemen die zichzelf benadelen of inkrimpen. Natuurlijk zal de overheid altijd iets teruggeven aan hun onderdanen, maar het "neem/geef" ratio zal altijd enorm positief zijn.
De gemiddelde liberale denker kan dit gewoon niet accepteren. Zij zullen de overheid (aan wie zij afhankelijk zijn) altijd in het positieve daglicht stellen door een compleet subjectief beeld te geven.
Neen, een overheidloze wereld (of een wereld waar de overheid beperkt is tot basistaken) is geen hel jongeman...
Het komt uiteindelijk neer op deze vraag:
Wat zijn uw waarden?
(1) Afhankelijkheid en een gevoel van valse veiligheid en zekerheid.
OF
(2) Zelfstandigheid en vrijheid.
Maar hier komt de kicker:
Aangezien de overheid een entiteit op zichzelf is - elke entiteit heeft een overlevingsdrang - zal zij op lange termijn acties nemen die de overheid "nuttig" en "noodzakelijk" maken. Het doel als overheid is zich in het dagelijks leven te vestigen als noodzakelijke autoriteit. Hoe doe je dit? De beste manier is door de waarden van de (volgende) populatie te manipuleren naar (1). Indien je je als overheidsentiteit wil uitbreiden, moet je een aanval voeren op de zelfstandige en de vrije persoon, aangezien deze geen noodzaak heeft aan mr. nationaal vaderfiguur. (Is dit niet letterlijk gebeurd beste mensen?)
Inderdaad, ik zie de overheid als een mentale vorm van kanker, zich voedend met de harde werker...
De overheid is een vorm van ongecontroleerde Yang (extern-gefocused), zich voedend met de omliggende zwakke/gepeste Yin.
Dit is ook het principe van kanker beste vrienden...
Denkt u dat economische crisis een toeval is? Neeneenee, het is een logisch uitkomen van ongecontroleerde Yang (de overheid zelf) die de Yin doet bloeden (de werker die de economie in stand out).
Dit is de reden waarom besparingen ENKEL de situatie slechter kunnen maken. Iedereen die kiest voor besparingen is ofwel een Yin met slachtoffermentaliteit (borderliner), ofwel een ongecontroleerde Yang die werkt voor de overheid (narcist).
WIJ LEVEN IN EEN ZIEKE WERELD mensen, LETTERLIJK.
Edit: Nog iets, ik heb geen nood aan pensioen! Als ik later niet meer op mijn eigen benen kan staan, kan ik evengoed zelfmoord plegen dan als een parasiet op de jongere generatie leven. Als mensen zich vrijwillig willen aanbieden om mij te helpen, goed, dat accepteer ik. Maar de jongere generatie forceren om zich op te offeren zodat ik nog 30 jaar als een half-dode op cafe kan zitten en in de zetel kan liggen... Neenee, zo evil ben ik nog net niet. Ik heb ook geen nood aan werkloosheidsuitkering. Idd, zo radicaal denk ik.
Het feit dat iedereen hier enkel maar aan pensioen kan denken, is nogmaals het bewijs van zwakke Yin. Als mensheid (ja, ik ben een mens vooraleer ik een Belg ben) hebben wij duidelijk gefaald...