Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2013, 21:54   #97
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen. Dat ik mijn loon ontvang van de Vlaamse overheid, heeft te maken met het Schoolpact. Nogmaals, onderwijzend en ondersteund personeel uit het katholiek onderwijs vallen niet onder de CAO van de Vlaamse ambtenaren. Daarenboven is onze werkgever niet de Vlaamse overheid, wel de eigen inrichtende macht.
Ik heb een tijdje geleden een schadeclaim moeten behandelen. Onze verzekerde woonde in een woning met leien dak (kunstleien). Naast hem woont een leraar.
Op een gegeven ogenblik besluit onze verzekerde het mos van zijn leien te laten verwijderen en neemt een aannemer onder de arm.
Deze komt ter plaatse met hogedrukspuit en spuit het dak proper. Buurman, de leraar belt de politie en dient klacht in omdat onze verzekerde geen onderzoek had gedaan naar de risico's van asbestvervuiling zoals de wet voorschrijft.

De politie komt ter plaatse en haalt de schouders op. Het dak wordt verder schoongespoten.

Mijnheer de leraar serieus in zijn ambtelijke kont gebeten, dient een schadeclaim in. Hij beweerde dat zijn waterput verontreinigd was door asbest komende van onze verzekerde.

Nu had hij pech, want stingray moest komen voor de expertise. Enne stingray heeft niet alleen een hekel aan ambetantenaren, maar een nog grotere hekel aan green weenies.

Ik leg mijnheer de leraar dus fijntjes uit dat hij zijn claim moet bewijzen. Hij vraagt mij hoe. Ik deel hem fijntjes mee dat hij waarschijnlijk een analyse zal moeten doen van het slib in zijn put.

De firma die deze analyses doet komt ter plaatse, maar stelt vast dat hij geen slib vindt in de put en belt mij op om te vragen of een staal van het water ook goed is. Wetende dat ondertussen het regenwater de put schoon gespoeld heeft, zeg ik ja.

2000 € later komt mijnheer de leraar tot de vaststelling dat er in zijn put geen spoor van asbest is (dat, laat ons wel wezen er ook nooit geweest is).

Ik denk niet dat de man zo een staaltje van ambtelijk "correct" gedrag nog ooit zal vertonen ...

En voor je het vraagt : ja ik heb van het schouwspel genoten.

Laatst gewijzigd door Stingray : 27 juni 2013 om 21:57.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden