Los bericht bekijken
Oud 2 juli 2013, 12:36   #57
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RASPOUTINE Bekijk bericht
De vakbonden die doen al lang hun werk niet meer overal zijn zij verziekt in raden van bestuur gekomen.

De top is vetgemest.

Al lang hadden zij tegen die deurwaarders die bij stakingen optreden iets moeten vinden die stakingen volgens de Grondwet verder vrijwaard.

Dat dit met de middelen (in poen uitgedrukt) die de vakbonden krijgen zij dat nog niet van tafel hebben geveegd is een schande en een teken aan de wand.

Zij (de top) zijn vandaag nutteloos voor de werknemers.

Het gebrek aan open boekhouding zal daar ook wel de uitleg voor zijn.

De politiek bljift verder betalen voor de uitbetaling van de werklozen dit zonder vragen te stellen over hoeveel dat dit werkelijk kost en waar het allemaal naartoe gaat.

Dus laat mij met mijn zaken gerust en dat laat ik jou ook met rust; Dat is de huidige toestand.

Alleen N-VA of een onafhankelijk Vlaanderen kan daar iets aan veranderen.
Ik hoorde deze morgen op Radio Eén een interview met een prof van de Universiteit Gent over de reglementering ten behoeve van de Havenarbeidersbond die in 1972 werd op poten gezet (de zogenaamde Wet Major). Wanneer je dat hoort geloof je je oren niet. Dit is écht nog het systeem van de middeleeuwse gilden. Er is een soort canon opgemaakt van de soorten werk waarmee die havenarbeiders geconfronteerd kunnen worden. Wanneer voor een bepaald soort werk er in die reglementering voorzien is dat er bv. een ploeg van acht arbeiders aan te pas moet komen, dan moet dat ook zo gebeuren. Ook al kan het werk bv. gemakkelijk door vijf of zes man worden uitgevoerd. Resultaat twee of drie staan gewoon te kijken hoe de vijf of zes anderen het opknappen. Maar toch moet voor alle acht de volle (en peperdure) pot betaald worden. Met als resultaat dat ondernemingen zoeken naar wegen om te vermijden dat ze een beroep moeten doen op die syndicale gilde.
quercus is offline   Met citaat antwoorden