Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik hoorde net dat "belgische" marokkanen die hier in Belgie een nieuwgeborene op de wereld zetten die moeten gaan aangeven als marokkaan (dubbele nationaliteit), omdat ze anders niet meer in Marokko binnenmogen? Weet iemand daar iets van?
Bovendien vraag ik me toch af: ze willen persé Belg worden, ze verlaten Marokko omdat het ginder slecht is en hier goed, en eens ze hier zijn willen ze persé marokkaan blijven tot in de 105ste generatie? Wat met de grote toename aan marokkaanse/turkse etc.. migranten? In welk land wonen WIJ dan nog? Berokko? of Belkije?
Een "Belg" of "Nederlander" kan toch zo binnen in Marokko, waarom een Belg van marokkaanse origine dan niet?
Over die huwelijken: dat is het probleem met de marokkaanse vrouwen die ginder gedumpt worden (terwijl ze nog gehuwd blijven en dus geen kant opkunnen) terwijl manlief lekker een tweede groen blaadje erbijneemt en met die tweede netjes naar hier komt zeker?
|
Ik had dit jaar absoluut geen last om Marokko binnen te mogen met mijn Belgische pas. Heb daar eigenlijk nooit last mee gehad noch andere mensen die ik ken.