Los bericht bekijken
Oud 9 juli 2013, 18:34   #21070
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bog Bekijk bericht
Mij stoort het niet dat mensen een andere taal spreken thuis. Ik vind wel dat men Nederlands moet kunnen spreken. Als jij en je familie in het buitenland gaan wonen, dan gaan jullie thuis toch ook niet Frans of Grieks spreken? Dan spreek je toch gewoon Nederlands tegen elkaar?

Ja, dat is vervelend, maar haar geroep heeft weinig met islam of immigratie te maken.

Nog veel plezier op je culturele uitstap. Laat het je deugd doen want het is zoals je zegt, wegvluchten is soms zinvol.
Het onderlijnde: het gaat hier toch over allochtonen? Mijn Nigeriaanse buurvrouw is een beetje de kers op de hele moslimtaart qua 'sfeerschepping'.

Mij stoort het ook niet hoor, zolang het geen TE FREQUENT dominant geluid in de tuin, mijn leefkamer en mijn slaapkamer wordt.
De mensen van hier die veel vocaal lawaai maken zijn meestal sociale gevallen.
Moet ik dan concluderen dat ik tussen sociale gevallen zit?
Neen hoor, ik zit alleen maar tussen allochtonen die het besef niet hebben dat ze ook stiller kunnen praten en die het besef niet hebben hoe FREQUENT en LUID hun kinderen krijsen en wenen.

Als ik in het buitenland zou gaan wonen dan zou ik nooit durven mijn taal op te dringen aan buren qua frequentie en geluidssterkte.

Mijn culturele uitstap (vlucht) zou eigenlijk nooit hebben mogen plaatsvinden, want ik zit op het grondgebied van mijn voorouders. Laat de romantiek maar achterwege.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden