Los bericht bekijken
Oud 13 juli 2013, 20:23   #162
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Er zijn er inderdaad te veel...vooral in diensten waar er niet al te veel werk is. Waar er wèl veel werk is, daar is het huilen met de pet op wat het aantal ambtenaren betreft.
En je zou toch eens moeten proberen de samenstelling van de ministeries qua niveau in handen te krijgen. Uit ervaring (ik ben immers ambtenaar) weet ik dat er meer en meer hogere niveaus binnenkomen dan lagere..... M.a.w. er zijn in vergelijking met het werkaanbod meer chefs dan uitvoerders.....
(het is natuurlijk not done om het te zeggen, maar wat vroeger door een niveau 'klerk' werd gedaan wordt nu tegenwoordig al door een niveau 'bureauchef' gedaan....(en het kan nog erger : ik heb me een kriek gelachen toen ik iemand van het hoogste in niveau B de binnekomende en uitgaande post zag inschrijven....'orderbureau'.....en die was daar nog fier op ook )
Om van informatisering te spreken : al gezien hoeveel personeelsleden zo'n ICT-dienst heeft (en dat zijn niet van het goedkoopste lager niveau) ???? Besparingen ? Om de zoveel jaar het volledige pc-park vernieuwen, programma's aankopen, eigen servers en dergelijke, tussenkomsten van privé-firma's, enz...enz... (waarmee ik niet wil zeggen dat informatica niet nodig is, maar....besparingen ?????)
Ik volg je voor 100%, boeken kan ik er al over schrijven, het is dikwijls niet slecht bedoeld maar door allerlei mensen en externe bedrijven die hun zegje moeten doen is het dikwijls heel lauwe soep die geschonken kan worden. Het is tijd dat de politici eens gaan inzien dat een extern bedrijf aanstellen voor de IT niet de beste oplossing is. Voor welke overheid werkt u trouwens?

PS: A-niveaus moeten tegenwoordig kopietjes maken btw bij ons, simpelweg omdat er geen ander volk meer is die geen 4 opdrachten tegelijk doen, die natuurlijk allemaal asap klaar moeten zijn.

Laatst gewijzigd door Bierke : 13 juli 2013 om 20:27.
Bierke is offline   Met citaat antwoorden