Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki
Men probeert hier steevast de aandacht toe te spitsen op zogezegde polarisatie tussen autochtonen en allochtonen, en dit omdat men "niet alle allochtonen over dezelfde kam mag scheren".
Awel kijk: wat hier centraal staat, is die juffrouw wiens carrière verkracht is door een stel fanatiekelingen. Ik stel voor dat mevrouw Piryns en co de allochtoonse gemeenschap oproepen om hand in hand met de autochtonen dat uitschot te verdrijven.
Dan vermijden ze daar pas polarisatie. Het zijn die brave allochtonen die nu kleur moeten bekennen.
|
Waarom moeten de "brave allochtonen" kleur bekennen? Beken jij openbaar kleur iedere keer een groep Vlamingen iets doet waarmee je het niet eens ben. Sorry, maar die eis aan het adres van de allochtone gemeenschap bevestigt nu net dat wij/zij-denken. Alle allochtonen waar ik mee sprak veroordeelden wat er daar is gebeurd! Echt allemaal. Maar toch moeten zij zich telkens weer verantwoorden. Alsof zij meer verantwoordelijk zijn wat er met die juf gebeurd is dan jij of ik.