Los bericht bekijken
Oud 18 juli 2013, 14:00   #7
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oeps, niet gezien. Ik vond dit eerder een Milieu-topic. Maar men maakt mij vakert het verwijt dat ik iets té logisch denk. Zelfs als poëet ...

Citaat:
Maar zoals ik al in de orginele topic schreef. De ondergrondse Zenne, een groot riool eigenlijk, gaat quasie rechtstreeks door de peperdure, en eigenlijk niet volledig ok zijnde waterzuivering waterzuivering van Brussel Noord.
Waar de Franse exploitant er niet voor terugschrikt om de sluizen gewoon open te zetten : 14/12/09 :

't Rioolwater van 't Brussels Gewest
heeft wederom de Zenne verpest.
't Beroemd "goed bestuur"
bracht een signatuur
van Ecolo op het drijvend mest.

Citaat:
En zoals Circe schrijft, als er niet genoeg uitwerpselen in de waterzuivering terecht komen, functioneerd die niet optimaal. Dat is een reden waarom men hemelwater en afvalwater gescheiden wil.
Klopt. En een tweede reden is dat het gigantisch toevoerdebiet van hemelwater bij wolkbreuken doorheen de grote collector-snelwegen versneld zorgt voor overstromingen in de buurt van de RWZI.

Citaat:
Wat betreft de tampaxen en condooms, die gaan gewoon mee in de verwerking van het solide afval. 1 van de opties is na het zeven en sorteren dat de "verbrandbare resten" gevaloriseerd worden in de verbrandingsoven van Nederoverheembeek, die er stoom van maakt om een kleine electriciteitscentrale mee te voeden.
Klopt ook. Al bepalen wettenb en decreten dat dat in de RWZI moet gebeuren (terminus collectoren) en niet via de waterlopen.

Blijft mijn vraag : wat is een bouwvergunning (annex MER-verslagen en andere toetsen) nog waard ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden