Los bericht bekijken
Oud 19 juli 2013, 12:39   #2152
Scorpio
Minister-President

Standaard

Ik begrijp de hele heksenjacht tegen Edina hier niet goed. Edina heeft nochtans een punt: De Wever heeft voor zijn beurt gesproken, en heeft uitspraken gedaan over een lopend onderzoek. Dat is nooit slim, en zeker niet als je burgemeester bent: het kan namelijk makkelijk door de andere partij gebruikt worden om de zaak verder te doen aanslepen, door een indruk van partijdigheid in te roepen. Zoals hier dus gebeurd is.

Dat zeggen, zoals Edina hier doet, is niet hetzelfde als zeggen dat die juf schuldig is, of zelfs dat je aan haar onschuld twijfelt. Het zegt ook niks over of wat BDW zegt al dan niet klopt, enkel dat het zeer onverstandig was van hem om die uitspraken te doen. Ik twijfel er geen seconde aan dat hij dat met de beste bedoelingen gedaan heeft, en naar alle waarschijnlijkheid zal achteraf ook blijken dat hij gelijk had. Maar dat doet helemaal niet terzake: hij had z'n mond moeten houden over een lopend onderzoek. Hij is burgemeester, hij had beter moeten weten. En hoewel hij ongetwijfeld die uitspraken gedaan heeft om die juf te steunen, ziet het er nu naar uit dat precies die uitspraken er gaan voor zorgen dat haar miserie nog langer aansleept.

Ik snap niet wat daar zo moeilijk aan te begrijpen valt.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden