Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2013, 12:53   #161
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
Naast de UAE-wetgeving omtrent verkrachting, knelt ook daar het schoentje.

De vrouw van een gemiddelde Dubaiaan zal niet op stap gaan met vreemde mannen, zichzelf bezatten en door dit roekeloos gedrag een mogelijk doelwit worden voor verkrachting of andere misdrijven.
Is dat omdat de doorsnee Dubaiaanse echtgenote wel zonder begeleider buiten mag? of zelfs maar buiten mag in hupse kledij? Het verkrijgen van alcohol voor diezelfde Dubaiaanse echtgenote zo is eenvoudig ? Of omdat die weet wat voor een gezeik dat ze over zich uitroept als ze aangeeft dat ze verkracht is?

En het pittige detail, vele verkrachtingen, volgens sommige studies zelfs de hoofdmoot, is binnen de familie. Veel geluk met de vreemde mannen.

Citaat:
Terzijde:
"Wie in België het slachtoffer wordt van een verkrachting, zal zeer waarschijnlijk nooit weten wie de afschuwelijke daden pleegde. Zo wordt amper 4 procent van de daders gevat in ons land. 70 procent van de verkregen DNA-stalen wordt zelfs nooit onderzocht, zo blijkt uit een reportage van het Eén-programma Koppen van gisterenavond.
....
Jaarlijks worden in België 3.000 verkrachtingen aangegeven, wat neerkomt op 50 verkrachtingen per week."
8.2 per dag, en da's een laag getal, daar veel vrouwen het niet durven aangeven, zeker als de verkrachter een familielid is.
Ik vind dat getal gortig ten andere, 1 verkrachting per eeuw is al veel te veel. Het feit dat het Belgische gerecht er geen prioriteit aan geeft , of te weinig moeite doet is gewoon niet toelaatbaar. Helaas, met mijn mening wordt totaal geen rekening gehouden.

Citaat:
Ik denk dat vrouwen die slachtoffer worden van verkrachting, dus over heel de wereld op weinig, tja, straffen voor de misdaad kunnen rekenen.
Mijn advies aan vrouwen blijft dan ook: wees zelf op uw hoede.
Wil U niet eerder zeggen "draag zedige kledij, en zorg dat de begeleiders betrouwbaar zijn"?

Laatst gewijzigd door maddox : 23 juli 2013 om 12:59.
maddox is offline   Met citaat antwoorden