Los bericht bekijken
Oud 25 juli 2013, 16:00   #162
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Van dit topic moet ik toch lachen. Islamitische staat???

Kijk, als ik de tv aanzet dan kom ik nieuws tegen over landen als Iran e.d. Maar als ik buitenkom zie ik toch een heel andere wereld. Soms zie ik een bebaarde persoon in een lange mannenkleed. De meeste Marokkaanse meisjes die ik tegenkom dragen geen hoofddoek en zijn gekleed in een strakke jeans. Iedereen is bezig met zijn eigen leven, zoals werken, inkopen doen, wandelen met de kinderen,...

Dus over welke islamisering hebben we het hier? die van de tv of die van de realiteit??
Je hebt groot gelijk in je observatie.

Toch stel je op het einde een vraag die ik verplaats naar de jaren 1930.

Stel dat je toen in Duitsland woonde en waarschuwingen zag over wat er te gebeuren stond.

Dan zou je schrijven over je keurige buren en je realiteitswereld: Maar als ik buitenkom zie ik toch een heel andere wereld. Soms zie ik een persoon met een nazi armband. De meeste Duitsers die ik tegenkom dragen dat niet en zijn gekleed in een strakke jeans. Iedereen is bezig met zijn eigen leven, zoals werken, inkopen doen, wandelen met de kinderen,...

En je zou opnieuw groot gelijk hebben.

Maar toch is het ondanks die grote massa écht nette en keurige mensen die alleen vrede wilden en een betere toekomst voor hun kinderen toch volkomen anders uitgedraaid omdat een hoopje fanatici de zaak hebben kunnen belazeren.

Dat kan altijd opnieuw gebeuren, overal in de wereld. Ook hier.

Vandaar het belang om niet te focussen op de zwijgende meerderheid maar op het potentiële gevaar van een hoop gekken met of zonder baard.

En de zwijgende massa, de nette keurige mensen van welke origine op te roepen hun stem te laten horen.

Bijvoorbeeld, niet moslims die roepen 'niet bij ons' en moslims die roepen 'niet in naam van onze islam'.

Geef toe, dat gebeurt te weinig.

Net als in de jaren '30.