Het gedrag van sommige mensen hier is werkelijk beneden alle peil. Iemand beledigen en bedreigen omdat die niet dezelfde mening toebedeeld is, kan echt niet, zelfs indien die mening immoreel zou zijn.
Katjes uit de auto gooien is een foute manier, daar is iedereen over eens. Tegenwoordig kan men de dierenarts aanspreken.
Ik heb in mijn kindertijd een oude man gekend, de echtgenoot van een oude werkneemster bij ons. Deze mensen waren grote kattenliefhebbers, en hadden er heel veel. Maar ze selecteerden ook. Hij gooide jonge katjes tegen de muur, zodat die morsdood waren. Als kind vond ik dit wreed, nu kan ik het begrijpen.
In hun tijd waren er waarschijnlijk de middelen niet zoals de veeartsen vandaag wel hebben, en men dacht het zelf efficiënt te kunnen oplossen. Zolang die mensen er alles aan deden dat die katjes geen pijn leden, is er in mijn ogen niets loos.
Ik ga dan ook niemand veroordelen omwille van hun manier van selecteren onder hun dieren; die mensen doen/deden ook maar wat ze zelf werden voorgezegd.
Onder de jonge mensen zou deze manier van doen mogen veranderen, omdat zij in de mogelijkheid verkeren zich informeren wat de alternatieven zijn, en vooral ook omdat er alternatieven gekomen zijn.
Maar deze mensen als barbaars bestempelen en beledigen, dat is er ver over.