Los bericht bekijken
Oud 1 augustus 2013, 14:32   #1
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard Het voorspelbare einde van een veelbelovende politica !

In het begin van deze eeuw stonden er aantal vrouwen aan het begin van een politieke carrière, die er veelbelovend uitzag.
Aangezien toen vrouwen nog eerder uitzonderingen waren in de vaderlandse politiek, konden zij op veel mediabelangstelling rekenen.
Als groene politica kreeg Chantal Pauwels veel krediet en zij kwam ook snedig uit de hoek wat haar de bijnaam "Krokodil" bezorgde.

Zij liep echter snel naast haar schoenen er verloor daardoor dan even snel aan geloofwaardigheid.
Hier een voorbeeldje van haar plannen uit 2005.
Citaat:
Naast een Kerkstraat moet er ook een Moskeestraat komen in Antwerpen. De verschillende levensbeschouwingen nemen deel aan elkaars feestdagen. Dat moet uitgroeien tot het interreligieus feest Wintervuur. Dat verkondigde schepen Pauwels vorige week op haar persconferentie over de beleidsnota. Haar collega’s in het schepencollege wisten niet wat ze hoorden.
Tijdens de beruchte VISA-affaire in Antwerpen kwam ook aan het licht dat zij (als schepen n.b. !) zichzelf en haar familie een riante woning had bezorgd op kosten van het OCMW.

Zij werd in fasen afgevoerd waarbij nu het laatste hoofdstuk werd afgesloten: ontslag als beheerder bij het Ballet van Vlaanderen.

http://www.hln.be/hln/nl/924/Showbiz...-Pauwels.dhtml

De icarus-carrière van Chantal Pauwels kan wel als voorbeeld dienen, hoe snel het in de politiek kan afgelopen zijn. In haargeval ben ik ervan overtuigd, dat maar weinigen haar zullen missen.

Citaat:
Wat de toekomst voor Pauwels zelf brengt, weet ze naar eigen zeggen nog niet. "Ik neem eerst een lange, deugddoende vakantie en daarna zien we wel. Ik sluit momenteel niets uit", aldus de voormalige politica, ooit nog schepen voor Agalev (GROEN !) in Antwerpen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden