Los bericht bekijken
Oud 3 augustus 2013, 17:29   #15
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik twijfelde of het binnenland waardig zou zijn of ik het de K&K zou inflikkeren.

Bron

Ik begrijp eigenlijk niet goed dat er nog steeds mensen zijn die daar in trappen.

Als je inlogged op uw banksite en eensklaps merk je daar een vraag dat men al uw gegevens nodig heeft, daar men een probleem gehad heeft bij de bank, en zo alle klanten hun gegevens kwijtspeelde en ze die opnieuw moeten te weten zien te komen via de klanten zelf ... (geen backups daar dus :rofl).

Komt dat geloofwaardig over? NEE.

Twijfel je toch, dan is de beste optie op dat ogenblik, een telefoontje naar uw bankinstelling toe en wat tekst en uitleg vragen.

Vrij recent zijn er ook berichten verschenen op het net dat er een bende is die zich uitgeeft als Microsoft medewerkers en een aantal inlog en andere gegevens 'eisen'. Goede raad, ga daar zeker niet op in. De mensen van Microsoft die houden zich daar echt niet mee bezig hoor. Het zijn gewoon fishing bendes.

Dan heb je nog het deel ransomware (politievirus, wat niets met de Politiediensten te maken heeft hoor) Men blokkeert van buitenuit uw PC en eist een bedrag om dit terug ongedaan te maken. Krijg je er wel af hoor maar dat is meer iets voor de echte PC liefhebbers.

Zelf lees ik nogal vrij regelmatig enkele beveiligingssites door kwestie van te weten welke duistere dingen er op het Internet rondwaren.

Ik geef er graag eentje mee van onze Noorderburen:

handig

Mijn tekst naar het forum toe in de zin van:

Een verwittigd man/vrouw is er twee waard ...
Vandaag ben ik opgebeld door een vreemdeling die Engels sprak.
Hij begon over Microsoft enz. waarop ik direct heb ingelegd zonder verdere poespas.
Hij belde zelfs niet terug.
Het is voor een groot deel aan ons om even arrogant te zijn als zij en alle contact zo vlug moegelijk abrupt af te sluiten.
Eens je begint te antwoorden hebben ze een strategie.
Indien je abrupt afsluit weten ze dat je alert bent.
Waar ik me wel vragen over stel is, hoe komen ze aan m'n privé nummer? Ik sta zelfs niet in het telefoonboek. Dat moet dan via spyware zijn als ik iets normaal bestel via computer, waar ik nochtans ook heel voorzichtig ben.