Discussie: Wife swapping
Los bericht bekijken
Oud 5 augustus 2013, 16:16   #30
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door R.Verhiest Bekijk bericht
In de meeste moslimlanden geldt de sharia niet, bestaat er geen koran-huwelijk dat wettelijk erkend is (dus ook niet in marokko).
Dat moet je me toch eens verduidelijken. Vele oud-kolonies hebben natuurlijk een rechtspraak waar elementen uit de Napoleontische rechtspraak mee in verwerkt zijn.

Maar een Marokkaans meisje mag dus WETTELIJK niet met een niet-moslim huwen. Ik vermoed dat zoiets niet in Napoleontische wetteksten werd ingelast.
Citaat:
Dit staat op de website van de Amerikaanse ambassade in Casablanca en is één van de voorwaarden voor het huwelijk in Marokko:

If male, a notarized statement of religious denomination or a certified copy of a conversion document to Islam. (Conversion documents are obtained from and notarized by adouls, or religious/court notarials, at the Ministry of Justice in Rabat). Women do not need this document
Wat bedoel je in feite met "koran-huwelijk"? trouwen "voor de imam"?

ik lees hier

Citaat:
Bruiloft

Er wordt een huwelijksakte opgemaakt waarin staat dat de man en vrouw trouwen. In de akte staat ook de bruidsschat vermeld. Deze bestaat bijvoorbeeld uit geld. Zo wordt de vrouw beschermd bij een eventuele scheiding.

Het huwelijk wordt voltrokken door een imam. Er worden een aantal lezingen uit de Koran gehouden en er moeten mannelijke getuigen aanwezig zijn.

Deze vragen bruid en bruidegom nog een keer nadrukkelijk of ze getrouwd willen worden. De gasten heffen na het jawoord hun handen om hun zegen over het huwelijk te geven. Hierna is het tijd voor het feest.
ik neem aan dat U me de bronnen kan geven dat het huwelijk niet door de imam wordt voltrokken maar door de burgemeester of een ander beëdigd persoon?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden