Los bericht bekijken
Oud 6 augustus 2013, 10:18   #38
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Dat laatste weet ik nog zo niet. Er is een gedeeltelijk-publieke episode geweest waar de Vlamingen nog terug naar de Franstaligen zijn gegaan na de publicatie van de teksten en de onmiddelijke verontwaardigde reactie van de Nederlandstalige balie.

De Franstaligen hebben toen publiek en botweg "Nee" gezegd, terecht gokkend dat Wouter Beke en Alexander De Croo nooit het akkoord terug zouden durven opzeggen.

De Franstaligen hebben de Vlaamse meerderheidspartijen een shit sandwich geserveerd, en ze dan met bruine tanden de televisiestudios ingestuurd om te gaan uitleggen hoe lekker ze het vonden.
Niets nieuws onder de zon : het bestaan en voortbestaan zelve van het Belgisch staatsbestel is gebaseerd op het enkel feit dat de door de meerderheidsbevolkingsgroep verkozen politici zich op kinderlijk eenvoudige manier in de bloem laten rollen. Dat blijkt niet enkel overduidelijk uit de Belgische grondwet, maar tevens en zonder uitzondering uit elk politiek akkoord dat in België wordt ineengeknutseld.

Het eigenaardige daarbij is dat elkeen die over enig analytisch vermogen of zelfs maar over minstens één werkende hersencel beschikt, bij het lezen van de teksten meteen ziet dat bedoelde vertegenwoordigers van de meerderheidsbevolkingsgroep bij de neus zijn genomen, waarbij de vraag rijst of die dat zelf niet tijdig in de gaten hebben gehad.

Ik heb lang gedacht dat dit onmogelijk was en is, maar gelet op de verwrongen logica van de belgicisten op dit forum en aannemend dat deze van de even belgicistische politici van de meerderheidsbevolkingsgroep wellicht gelijkaardig is, weet ik inmiddels dat het niet enkel mogelijk, maar zelfs onvermijdelijk is.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 augustus 2013 om 10:19.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden