Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki
Ik bedoel daarmee: waarom zou iemand per se uit de kast moeten komen publiekelijk? Van mij mag dat, maar het moet niet. Nu lijkt het dat degenen die het niet doen een bende angsthazen zouden zijn.
Het is toch raar. Enerzijds wordt verwacht dat die mensen "gewoon" doen over hun geaardheid en er de schreeuwer niet over uithangen. Anderzijds willen sommigen constant dat de holebi's hun geaardheid publiekelijk benadrukken. Dat is toch schizofrene situatie, alé.
Laat die mensen doen. Degenen die een publiekelijke rol willen spelen, moeten dat maar doen. En degenen die dat niet willen, wel, respecteer dat gewoon.
Je moet er eens op letten hoe vaak in een gesprek over een persoon even terzijde vermeld wordt dat die homo is, of lesbisch. Terwijl dat totaal niet relevant is voor hetgene verteld wordt, of de context waarin iets verteld wordt. Ik zeg daar altijd hetzelfde op: "zijn of haar geaardheid interesseert me niet".
|
Zoals Vlijlmscherp al zei: Was het maar zo gemakkelijk hé
Schizofrene situaties lijken me vooral voort te vloeien uit het feit dat we in een tussenfase zitten qua aanvaarding en afwijzing. Juridisch ziet het er allemaal wel heel mooi uit voor de holebi's, maar in het dagelijkse leven is het allemaal niet altijd even vanzelfsprekend.