Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Conclusies :
Iedereen die vandaag nog niet de 60- jarige leeftijd heeft bereikt (en dus kan aftellen naar z'n pensioen), moet ervan uitgaan dat ie geen pensioen meer zal krijgen. Beginnen uitkijken naar een goed spaarplan en... hoe jonger je begint, des te interessanter het wordt. Neem je lot dus in eigen handen. De vijftigers vallen hierbij jammergenoeg tussen wal en schip (wegens de zeer hoge bijdragen).
Je kan perfect uitrekenen hoeveel je moet opzijzetten om jezelf van een redelijk inkomen te voorzien. Je kan zelfs al berekenen aan welke leeftijd je kan afhaken (in mijn geval: 58 jaar). Wel even een expert raadplegen, want er zijn zeer veel parameters waar je rekening mee moet houden.
Extra tip: beleg je geld vooral niet in België, maar zorg voor een goede risicospreiding via meerdere buitenlandse pensioenfondsen. Perfect legaal en zelfs fiscaal aftrekbaar; geen risico nemen dat de progressieve linkiewinkies hun plannetjes voor de vermogensbelasting gaan realiseren, want dan valt ook uw laatste droom aan diggelen.
Tot slot: open inderdaad de ogen en zie hoe we eigenlijk bestuurd worden door een stelletje struikrovers die bovendien nog te beroerd zijn om ervoor uit te komen dat ze ons aan het beroven zijn.
|
Heb ik gedaan, ik moest dacht ik iets van 18 miljoen weten te sparen!
Hebt ge nog meer van die grapjes?