Los bericht bekijken
Oud 8 augustus 2013, 09:07   #8
stropdrager
Minister-President
 
stropdrager's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2007
Locatie: Gents hoofdstedelijk gewest, Nederland
Berichten: 4.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Als we de wegen in Be blijven verkleinen daar waar men ze in het buitenland vergroot of er bijlegt is het geen wonder dat er meer file staat.
Het Belgisch probleem in 1 zin uitgelegd. Vanaf de jaren '90 werd er in België geen enkele autosnelweg meer gebouwd. Bovendien wordt er ook geen enkele snelweg verbreed. (De E 313 tussen Ranst en Lummen kan best wel een extra rijstrook gebruiken). Over de (vaak rampzalige) secundaire wegen zwijg ik even.

Laten we eens kijken wat er in andere Europese landen gebeurt. In NL worden er op dit moment heel wat autosnelwegen verbreed. Daardoor zijn de files er de laatste jaren fel verminderd. Duitsland heeft al een groot wegennetwerk, dat nog steeds gestaag verder wordt uitgebreid en verbeterd. In Frankrijk en Spanje werden er de laatste 20 jaar ook heel wat snelwegen gebouwd. En in Oost-Europa is men bezig aan een heuse inhaalbeweging. Het land in Europa waar op dit moment de meeste nieuwe snelwegen worden gebouwd, is Polen.

Al de snelwegopeningen zijn trouwens op deze site te raadplegen: www.wegenwiki.nl. Heel interessant om te zien met wat ze allemaal bezig zijn in het buitenland.

Dat er in België al genoeg wegen liggen, klopt niet. Micele heeft hier trouwens al vaak genoeg aangetoond, dat er onvoldoende snelwegcapaciteit ligt in de Vlaamse Ruit. Veel minder dan in vergelijkbare regio's als de Randstad of het Ruhrgebied.
stropdrager is offline   Met citaat antwoorden