Los bericht bekijken
Oud 9 augustus 2013, 12:48   #10
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
2 takt snorfietsen zijn zo goed als niet meer nieuw te koop.
2) 4 takters moeten voldoen aan de euro3 norm.
3) Electromodellekes kosten 2 keer zoveel als hun brandstofvariantes, en hebben in't beste geval een derde van het bereik voor ze 8 uur aan de lader moeten.*

Een "losgelaten" 50 cc motortje heeft zo'n 4-6 PK, en daarmee kan je 60-70km/u mee halen, rij er 40 km/u mee en die is zuiniger dan welke ander brandstoftransportmiddel dan ook. Het knijpen is gewoon achterlijk, idioot en alleen maar een methode om boetes mee te kweken.

* Blue Sky, uw antwoord weeral is of mensen immobiel maken, of achterlijk hoge kosten aan hun broek lappen.
Niet echt. Gezien de kleine afstanden die met brommers afgelegd worden en gezien de alternatieven die reeds voorhanden zijn om dergelijke kleine afstanden te overbruggen zoals daar zijn de (elektrische) fiets, 4 takt brommer,… zie ik dan ook geen enkele reden waarom men nog de verkoop van 2 takt brommers nog zou toelaten. Natuurlijk is het probleem weer dat de bestuurder van de brommer zelf geen last heeft van al de vuiligheid die hij uitstoot, die is voor de andere weggebruikers.

Om die 2 takts te laten verdwijnen kan men best gewoon meteen met een verbod komen, ofwel taxeren ze die handel gewoon kapot ( de vervuiler betaalt lijkt me rechtvaardig ). Ze nog tot 2017 laten verkopen zou helemaal van de pot gerukt zijn.

De scooter lobby en verkopers zullen het probleem natuurlijk weer minimaliseren en van tafel vegen zoals ze al jaren doen. Ik men me nog recente cijfers te herinneren waarbij bleek dat nog steeds de helft van de verkochte brommers 2 takt was, wat wellicht aan de doelgroep ligt; snotapen die liefst zoveel mogelijk lawaai maken en geen moer geven om wat er uit hun brommer komt.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 9 augustus 2013 om 12:48.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden