Los bericht bekijken
Oud 10 augustus 2013, 05:24   #980
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Zolang niemand onderbouwde antwoorden geeft lijkt de term "naïef" mij eerder toepasselijk op die holle rethoristen die de vragen ontwijken en de uitgekochte climatici die naar hun pijpen dansen. Probeer eens een vraag te stellen aan Al Gore : "Sorry, geen tijd, mijn prive-jet staat te wachten met loeiende motoren ... op naar de volgende toespraak. My time is big money !"
Weeral niks-zeggende rethoriek, he. Zijn er geen onderbouwde antwoorden ? Enneuh, Al Gore is niet direct een wetenschapper zou ik zeggen ! Wat gasten als Al Gore staan uit hun botten te slaan heeft nu niet veel te maken met klimaatswetenschap zou ik denken. Ik heb al een paar keer gezegd dat je een onderscheid moet maken tussen politieke propagandisten (of het nu "groenen" zijn als Al Gore, of "deniers" zoals Monckton en co) die maar wind staan te brullen, en wetenschappelijke bijdragen anderzijds. Het enige verband tussen beide is dat de eerste soort vervormde en gecherrypickte bijdragen van de tweede gebruikt in hun rethoriek.

Maar wil je echt dat ik in die geciteerde tekst van jou de grootste stommiteiten op fysica vlak eruit haal ? Of verdoe ik mijn tijd ? Normaal gezien zou je, aan de hand van de echte beschrijving van het broeikas effect, goed moeten kunnen zien waar ze zever verkopen...
Wat de auteur van dat stukje proza aangeeft, is dat hij dus het "dekentje" prentje voor het broeikas effect aanvalt, en hij citeert enkele "opwerpingen" die precies de basis vormen van de echte fysische beschrijving van het broeikas effect, maar zonder te snappen dat hij dat doet. Maw, hij is aan het uitleggen welke enkele elementen zijn van het broeikas effect, zonder zich bewust te zijn van het effect dat die elementen impliceren, om te stellen dat het naieve prentje dat voor het plebs wordt gegven, fout zou zijn (wat een evidentie is). Dat wil dus zeggen dat hij nog nooit een wetenschappelijke beschrijving van het broeikas effect van dichtbij heeft gezien...

Ik zou durven stellen dat als je je kaas gaat halen bij zo een windmakers, tja....

Laatst gewijzigd door patrickve : 10 augustus 2013 om 05:31.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden