Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
De Schoof heeft al redelijk wat gereisd. (stoef stoef ... deels voor 't werk, nog meer stoef stoef ...)
Maar de Nijl cruise in Egypte was van bij de indrukwekkendste.
En omdat het redelijk kort na een grote aanslag op toeristen was, heel goedkoop.
Dus: wacht even af toch de zaken bekoelen, en ga met een gerust gemoed naar ginder.
.
|
Ik was ook op Nijlcruise zowat 15 jaar terug na die aanslag op toeristen in die tempel daar onderweg (welke ben ik even kwijt).
Toen we die tempel bezochten werden we begeleid door soldaten.
Naar Aboe Simbel met de vlieger, te gevaarlijk met de bus.
Van Luxor met de trein naar Cairo, terug begeleid door een hoop gewapende veiligheidsagenten in burger bij ons in de coupé + 1 bewapende soldaat in de opslagplaats voor de koffers bij het instappen.
Bij aankomst in Cairo begeleid door zeker 6 militairen met machinegeweren.
Bij de piramides lastig gevallen door een kamelendrijver tot ik hem brutaal antwoordde dat ik de alom aanwezige politie zou roepen als hij mij niet direct met rust liet.
De cruise zelf was interessant maar vanaf de eerste dag hadden de meeste passagiers buikloop.
Het is maar wat men leuk vind denk ik dan maar hé.
Probleem is denk ik ook dat ze toen nog een zekere angst hadden van de politie en de militairen die de toeristen beschermden. Dat is nu wel even anders.
"Ze zijn zo lief mijnheer", zeker in de toeristencentra, zolang je naïef uitgeeft. Daarna ben je terug een ongelovige die ze niet echt in hun hart dragen.