Integreren
Hallo iedereen,
Ik wil me even voorstellen en ik vond dit de perfecte plaats aangezien ik wat kwijt wil. Goed even voorstellen dus: Zoals mijn naam al doet raden ben ik een trotse Belg van Koerdische afkomst. Ik en mijn familie zullen België altijd dankbaar zijn , voor wat ze voor ons hebben gedaan en voor de kansen die ze ons gaven. Mijn oom zat bij het Koerdische verzet ( Peshmerga) tegen Saddam Hussein. Aangezien dat het regime toen mijn oom niet konden vinden, hadden ze mijn opa en mijn vader opgepakt. Ze werden gefolteerd , mijn vader kreeg elektrische schokken te verduren terwijl ze mijn opa's snor met een briquet verbrande. Ze konden uiteindelijk vluchten naar België en daar zijn we zoals ik al zei eeuwig voor dankbaar. Ik ben perfect geïntegreerd en ik wou mijn mening geven over 'Immigranten in België'. De meeste passen zich aan, behalve vaak de Islamitische moslims. Ik ben zelf moslim en de reden dat dit vaak niet gebeurt is door druk van de oudere generaties en de invloed van het Wahabisme (Extremistische moslims,die ratten geven ons een slechte naam) . Na de oliecrisis van de jaren '70 kon Saudi-Arabië weer geld verdienen. Het koos dus voor een strategische zet en probeerde invloed uit te oefenen op moslims over de hele wereld, inclusief België. Vele moslims waren vroeger gewoon moslim omdat ze zo geboren waren, maar deden voor de rest er eigenlijk niet veel mee. Tegenwoordig zijn ze veel strenger geworden. Als Europa ooit wilt dat de meeste moslims integreren, moet het de golfstaten aanpakken. Zij steunen de bouw van radicale moskee's overal in Europa.
Groeten,
The_Belgian_Kurd
|