Los bericht bekijken
Oud 2 april 2003, 19:36   #17
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Inwijking en instroom is een activiteit grotendeels bedreven door mensen van andere herkomst.
Om je hier uit te draaien zal je een straffer sofisme nodig hebben.
Ik zie het logische in uw redenering niet. Ben ik tegen Arabieren wanneer ik vind dat er een integratieprobleem is met de Marokkanen in ons land en de nog steeds bestaande instroom (die trouwens niet beantwoord aan een concrete vraag vanuit de maatschappij of bedrijfswereld)? Absoluut niet. Als iemand die heel goed vertrouwd is met de Arabische wereld en in meerdere opzichten een groter respect heb voor hun waarden dan de huidige westerse opvattingen over een aantal zaken, oordeel ik niet negatief over deze mensen zelf. Wil men trouwens die mensen werkelijk helpen dan gaat men investeren in hun land van herkomst. Men lost immers de problemen niet op door een bevolkingsbeweging in stand te houden die uiteindelijk een groot aantal maatschappelijke problemen met zich mee brengt in het gastland en het land van herkomst op de een of andere manier leegzuigt.
Ik zie anders wel de onderstroom in van uw redenering.
Ze doet me denken aan wat soms lachend tegen Duitse toeristen gezegd wordt:"Jullie zijn welkom, maar niet meer met zoveel tegelijk, en niet zolang blijven als de laatste keer."