Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2013, 18:03   #30439
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Op de keper beschouwd interesseert de kwestie Franken/Kelten het Oosten geen zak. Het is gewoon een bewust gekozen friktiepunt om Vlaamsggezinden en Groot-Nederlanders op stang te jagen.
Het is niets meer dan een rode lap van "twee maten en gewichten" die de Vlaamsgezinde/Groot-Nederlandse stier wordt voorgehouden.
Nogmaals, u hanteert twee maten en twee gewichten. U zit de hele tijd kritiek uit te oefenen op België. U afficheert zich als een overtuigde Groot-Nederlander. Dat mag allemaal voor mij. U geeft uw (vrij eenzijdige) interpretaties over de Belgische geschiedenis, die vaak clichés zijn. Ook dat mag voor mij.

Maar wanneer ik dan uw 'Groot-Nederlandse-gedachte' op de korrel neem, u wijs op historische onjuistheden bij uw nogal persoonlijke kennis en vooral interpretatie van de Belgische geschiedenis, of van de 80-jarige Oorlog, of bij uw verhaal van de verfransing van Brussel of van het VKN, dan beschouwt u mij als iemand die 'de anderen op stang jaagt'.

Neen, ik wijs u op ongerijmdheden in uw 'historische' betogen. Op dingen die van geen kanten kloppen, of slechts voor een stuk waar zijn. En dat zal ik dus blijven doen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 20 augustus 2013 om 18:09.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden