Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde
Op de keper beschouwd interesseert de kwestie Franken/Kelten het Oosten geen zak. Het is gewoon een bewust gekozen friktiepunt om Vlaamsggezinden en Groot-Nederlanders op stang te jagen.
Het is niets meer dan een rode lap van "twee maten en gewichten" die de Vlaamsgezinde/Groot-Nederlandse stier wordt voorgehouden.
|
Nogmaals, u hanteert twee maten en twee gewichten. U zit de hele tijd kritiek uit te oefenen op België. U afficheert zich als een overtuigde Groot-Nederlander. Dat mag allemaal voor mij. U geeft uw (vrij eenzijdige) interpretaties over de Belgische geschiedenis, die vaak clichés zijn. Ook dat mag voor mij.
Maar wanneer ik dan uw 'Groot-Nederlandse-gedachte' op de korrel neem, u wijs op historische onjuistheden bij uw nogal persoonlijke kennis en vooral interpretatie van de Belgische geschiedenis, of van de 80-jarige Oorlog, of bij uw verhaal van de verfransing van Brussel of van het VKN, dan beschouwt u mij als iemand die 'de anderen op stang jaagt'.
Neen, ik wijs u op ongerijmdheden in uw 'historische' betogen. Op dingen die van geen kanten kloppen, of slechts voor een stuk waar zijn. En dat zal ik dus blijven doen.