Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
dit was een toespraak, het lijkt me wat onzinnig dat in te korten.
Sinds wanneer trek jij je iets van wat de Steve zegt
Begrijp het niet verkeerd: uiteraard is er een migratieprobleem. Bij ons is het hoofdthema echter het sociaal-economische en uiteraard de vlaamse staat. Wij hebben geen half partijprogramma dat rond vreemdelingen en misdaad draait, dat zijn zaken die voortvloeien uit dat sociaal-economische.
|
Beste pelgrim, jammer, maar een lange tekst wordt zelden gelezen. Het is dus wel zinvol in te korten
'Steve is god!' of hij was het. Wat hij zegt is dus niet zo onbelangrijk.
Di Rupo zegt: "Wij liggen niet wakker van communautair gekibbel, wij willen de sociaal-economische problemen oplossen". Dat is natuurlijk een tegenstrijdigheid omdat dat gekibbel vooral over die problemen gaat.
Wat jij zegt is naar mijn mening gelijkaardig. Veel indien niet alle problemen in onze grote steden zijn onlosmakelijk verbonden met vreemdelingen: scholen met kinderen van 30 nationaliteiten die mekaar niet verstaan, allochtonen met lage scholingsgraad die geen werk vinden, openbaar vervoer waar men niet meer betaalt, onveiligheid, overbelaste OCMW's enz.
Let wel, ik zeg helemaal niet dat vreemdelingen alle schuld treft en ik ben helemaal geen 'vreemdelingenhater', wel integendeel. Maar zeggen dat het sociaal-economische voorrang heeft, en dat men niet te veel aandacht moet besteden aan het vreemdelingenprobleem is tegenstrijdig en nonsens.