Dat is waar, omgekeerd zou er alleen maar "error" verschijnen. Dat neemt niet weg dat ze er evengoed zouden mee leren werken als ieder ander. Het bestond gewoonweg niet. Maar puntje op de i gezet natuurlijk? In de jaren 1930 toen de bv de golden gate bridge gebouwd was hadden ze niet eens een rekenmachine, en de brug is geklasseerd als wereldwonder hé. Panama kanaal idem. Eifeltoren ook al. Berekeningen waar je dus vandaag de dag niet meer mee overweg zou kunnen zonder de hulp van een kunstmatige intelligentie. Dus niet de kinderen zijn dommer geworden, de opleidingen zijn er op gemaakt dat ze die oefeningen niet meer moeten kunnen.
Nu stel u eens voor een ramp scenario. China en rusland komen in conflict, de moslims pakken er hun zegje tussen, amerika laat hem ook niet doen en de atoombommen vliegen langs alle kanten. Alle stroom weg en geen enkele pc die nog werkt. Er moeten bruggen gebouwd worden, er moeten enorme berekeningen gemaakt worden en ze hebben die oefening nooit gedaan. We moeten vechten, vluchten en de helft van onze soldaten kunnen geen km meer lopen van te zwaar en te weinig fit en zo nog van alles.
Hoe gaan we dat oplossen? (in de veronderstelling dat we nog leven)
|