Los bericht bekijken
Oud 24 augustus 2013, 16:57   #105
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat is geen antwoord op mijn vraag eh. Toon me aan dat al die negen verloren gegane arbeidsplaatsen werden gecompenseerd door evenveel nieuwe in leuke dingen zoals onderwijs , theater/opera/ballet, musea, mode en zelfs onderzoek en vrijetijdbestedingen ...
Ik dacht dat ik duidelijk was. NEEN, die 9 verloren plaatsen worden momenteel niet gecompenseerd door randgebeurtenissen

Citaat:
Dank u om mijn stelling te bewijzen.
Als U dat gelooft is dat voor u de waarheid.

Citaat:
Lees je wel? De productiviteit blijft dezelfde. Dat is nu net de goede kant van automatisering: er is minder werk nodig om dezelfde hoeveelheid welvaart te scheppen.
Dacht de paleolitische jager die met lede ogen zijn compaan een vuurstenen punt aan zijn speer zag binden. Mijn houten speer vraagt minder werk, en doet hetzelfde.

Zoals ik schreef, vele mensen willen niet dezelfde hoeveelheid welvaart, die willen meer.
Denk maar aan die arme Indische boer die nu kan rondrijden met een 50 cc scootertje.... of die Chinees met zijn eerste autootje, een derdehands tjingtjangtietenhang copie van een Renauld 4.