Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Als een dief in de nacht keurde het Europees parlement een richtlijn goed, waarbij de rekeninghouder een domiciliering niet meer kan stop zetten.
Enkel de vermeende schuldeiser kan die stopzetten.
We zijn dus geen baas meer van ons eigen geld! malafide bedrijfjes wrijven de handen in elkaar denk ik.
http://www.letteren.be/plus/ochtend/22
|
Op de
website van SEPA lees ik het volgende:
Citaat:
Uw domiciliëringen
Het beheer van uw domiciliëringsmandaten zal niet langer door uw bank gebeuren maar wel door uw leveranciers. Voor uzelf verandert de migratie van de huidige domiciliëringen naar de Europese domiciliëringen echter niet: uw domiciliëringsmandaten blijven allemaal geldig. U hoeft bovendien ook niet zelf uw domicilëringsmandaten over te zetten: uw leveranciers regelen alles. Zij zullen u ook op de hoogte stellen van hun overdracht.
Maar wat als u uw domiciliëring wil stopzetten? Twee scenario's en twee verschillende oplossingen:- Indien u uw huidig domiciliëringsmandaat wenst stop te zetten voordat uw leverancier overstapt naar de Europese domiciliëring, kan u contact opnemen met uw bank.
- Indien u na de overdracht uw Europees domiciliëringsmandaat wenst stop te zetten, moet u contact opnemen met uw leverancier.
Bij de overstap van de nationale naar de Europese domiciliëringen blijven al uw rechten gelden. Vanaf 1 februari 2014, zal u zelfs nog meer bescherming genieten: zo heeft u bijvoorbeeld de mogelijkheid om zelf een maximumbedrag en een maximale periodiciteit (maandelijks, trimestrieel,...) voor uw domiciliëringen te bepalen. U kunt ook vanaf dan zelf beslissen welke leveranciers domiciliëringen op uw rekening mogen opstarten.
|
Nergens vind ik iets terug wat jouw bewering ondersteunt, zelfs niet in de link die je in je openingspost meegeeft en die blijkbaar niets te maken heeft met wat je beweert...