Los bericht bekijken
Oud 30 augustus 2013, 10:30   #243
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Jij maakt van al die ouders dommekloten, niet ik. Jij veralgmeent bestaande problemen naar een hele bevolkingsgroep, niet ik. En als je beweert dat autochtone kinderen uit de lagere sociale klasse even goede schoolprestaties neerzetten dan anderen, dan ben je ofwel onwetend, ofwel van slechte wil. Je mag zelf kiezen. Je hoeft overigens helemaal geen Einstein te zijn om je kinderen te helpen op school. Maar als je bijvoorbeeld zelf je school niet hebt afgemaakt, wordt dat al wat moeilijker.
Het wordt dus tijd om aparte scholen in te richten voor autochtone achtergebleven kinderen uit de laagste sociale klassen, omdat hun ouders niet meehelpen bij hun onderwijs. Blijkbaar faalt het Vlaamse onderwijssysteem hier dus ook.

Kortom: APARTE scholen voor achtergebleven autochtonen, en APARTE scholen voor achtergebleven marokkaantjes. Dat is beter voor hun prestaties.

Vroeger moesten wij in de studie nablijven om ons huiswerk te maken, blijkbaar is daarvoor nu een hele aparte school voor nodig? En bij de Vlaamse ouders zijn het blijkbaar de moeders die het huiswerk maken.

Zelf was ik altijd een voorstander van huiswerk omdat ik op die manier de stof nog eens kon herhalen en goed inprenten. Ik hoor nu dat men dat liever afschaft, niet omdat huiswerk geen positief effekt op de leerling zou hebben, maar vooral omdat "het niet eerlijk is" tegenover de kinderen wiens ouders geen middelbaar diploma hebben gehaald, of wiens ouders rechtstreeks uit het rif gedeporteerd werden. Dus moeten kinderen die wèl goed hun huiswerk maken en daar positieve resultaten mee halen, maar naar beneden getrokken worden tot hun niveau gelijk is aan de zoon van de geitenhoeder uit het rif. Dan zijn we tenminste geen racisten.

Neen, dan liever aparte scholen, zoals Edina voorstelt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden